Vývojářský deníček 7 – Impérium v úpadku

 

Ahoj všichni! V sedmém díle našeho blogu bychom rádi trochu promluvili o našich plánech pro frakce, a o tom, jak zapadají do jako sandboxové hry jakou je Mount & Blade.

Frakce ve Warbandu byly založeny na stávajících středověkých společnostech. Přidali jsme do hry několik detailů o jejich původu, ale nepokusili jsme se vytvořit příběh, který by mohl být nějak převratný. Polo-historický původ frakcí znamenal, že hráči mohli využít své představy a znalosti historie, aby si doplnili detaily a vytvořili své vlastní příběhy.

Hráč, který měl rád Vikingy, se například rozhodl bojovat za Nordy, a možná dokonce založil svou postavu na fiktivním nebo historickém severském bojovníkovi. Nicméně mnoho lidí cítilo, že Mount & Blade by byl zajímavější, kdyby frakce měly rozsáhlejší příběhové pozadí a hra měla dějovou linku. Rozhodli jsme se, že to do hry zakomponujeme. Přitom se ale budeme snažit stále držet sandboxové povahy hry.

Čtěte dále…

 

Bannerlord se odehrává 200 let před událostmi Warbandu. Hráči, kteří znali děj Warbandu, budou jistě vědět, že Calradie byla kdysi impériem, které se rozpadlo a bylo nahrazeno nástupnickými státy – kmeny, které se staly královstvími – stejně jako byla Západořímská říše nahrazena raně středověkými státy. Bannerlord vám umožní vstoupit do těchto rostoucích království v raném stádiu jejich vývoje a také vám umožní stát se občanem Impéria. Zbraně, zbroje, oblečení a architektura by měly pocházet z doby kolem 600 až 1100 n.l. Mezi kmeny, které potkáte, patří Vlandové, kmen, jehož náčelníci se stali feudálními pány a jsou známí pro svou těžkou jízdu. Další jsou Sturgové, kteří kolonizovali severní lesy a specializují se na pěšáky ozbrojené sekyrami a meči. Aseraiové žijí v křovinatých a pouštních oázách na jihu a bojují jak na koni, tak na zemi. Khuzaitové, stepní kmen, který dobyl obchodní města na východě, často využívá lukostřelce. Battaniové mají zkušenosti s využíváním svých původních lesů pro překvapivé, smrtící přepadení. Ty mají různé podoby – ať už jsou to sprchy šípů nebo změť výkřiků doprovázená útokem ze stromů. Impérium zase strávilo generace zlepšováním umění kombinovaného boje, s katafrakty, bojovníky s kopí a lučištníky.

 

Calradijské impérium je silně inspirováno Byzantskou říší

 

Máme v úmyslu dát frakcím více osobnosti než tomu bylo ve Warbandu. Nyní jsou rozděleny do klanů, kteří mají své vlastní priority a soupeří mezi sebou. Osobnosti lordů mají větší rozmanitost. Jeden nový prvek, o kterém doufáme, že přidá hře na rozmanitosti, jsou drobné frakce: psanci a žoldáci založení na historických nebo legendárních bandách, jako byli jómsvikingové nebo fianna v Irsku. Ale vnější království – ty, které by císařští občané nazývali “barbary” – by si měla zachovat sandboxový charakter.

S Calradijským Impériem se ubíráme trochu jinou cestou. Jen málo událostí v historii obsahuje tolik prvků epické tragédie, jako rozpad velké imperiální síly. Chceme nechat hráče některé tyto události zažít, a možná jim také dát malou představu o tom, jaké by to bylo žít, řekněme, v době rozpadu Říma. Rozpad císařství může být velmi dezorientující, agonizující čas. Občané se jen málokdy spojí, aby zkázu zastavili, a většinou místo toho začnou vyzdvihovat důvody, proč ke kolapsu došlo. Například pro tradicionalisty je přirozené říci: “Selháváme, protože jsme opustili naše starodávné způsoby! Už nejsme tak morální / disciplinovaní / nemilosrdní jako tomu bylo dříve!” Ale možná, že problémem je něco jiného: možná že nejsme slabší, ale naši nepřátelé jsou silnější. Možná, že k úpadku nedošlo proto, že jste se změnili, ale proto, že se neměníte dostatečně rychle.

 

Družina táhne do boje

 

Dilema Impéria, neschopnost vládnoucích elit dohodnout se na tom, jak se vyrovnat s vychýlenou rovnováhou moci, jej přinesla na okraj občanské války. Šlechtické domy se spojily na základě jejich politického přesvědčení, jejich rivality nebo jen čistého oportunismu. Částečně skriptovaná sada propojených questů na začátku hry poskytne hráčům příležitost seznámit se s různými frakcemi, a mít příležitost setkat se s klíčovými osobnostmi. Snad jim také dá důvod vybrat si stranu konfliktu. Po úvodní sérii questů se hra vrátí do režimu plného sandboxu, tak jak ji znáte – ale doufáme, že naše revidované a rozšířené NPC a questy znamenají, že toto pískoviště může poskytnout spoustu “příběhů”. Ale více se toho dozvíte až v dalších dílech našeho blogu.

 

 

2 komentáře

  • Majkl11 napsal:

    Boudou ke hře i Cz titulky

    • Redakce napsal:

      Myslím, že to záleží zejména na distributorovi v ČR. Pokud bude hra k dostání pouze na Steamu, neviděl bych to optimisticky – nicméně na fóru již vznikla jakási iniciativa pro překlad hry. Zkrátka odpověď je podobná jako u data vydání – musíme si počkat.

Napsat komentář