Vývojářský deníček 12 – Jak plyne čas

Po delší době tu opět máme překlad blogu, konkrétně jeho dvanáctou část, která se zabývá zejména světem Calradie, a jeho mapou. Ta bude stejně jako ve Warbandu neodmyslitelnou součástí hry. Tento článek je také něčím výjimečný. Do redakčního týmu přibyl nový člen, Nikean. Toto je jeho první článek. Chtěl bych mu tímto poděkovat za spolupráci a přivítat ho do týmu. Jelikož tato stránka je čistě dobrovolnickou záležitostí, překladu musel věnovat svůj čas bez nároku na nějakou odměnu.. I když – takový pozitivní komentář může potěšit!

 

Zdravíme pravidelné čtenáře i nováčky na našem blogu. Dnes opět reagujeme na vaše přání o tom dozvědět se více o singleplayeru – přesněji se podíváme na mapu a nějaká ty zlepšení, které jsme tam provedli. Mapu jsme vám již předvedli na Gamescomu (2015) a o několika nových vlastnostech jsme se zmínili v posledním blogu. Tady si můžete přečíst o tom, co jsme odhalili,a my přiblížíme pár dalších detailů.

Bannerlord se odehrává v prostředí Calradie (stejně jako předchozí hra), ale probíhá 200 let před událostmi ve Warbandu. Mapu jsme zvětšili, aby obsahovala i oblasti dále na východ a jih. To znamená, že mapa bude asi 3x větší. Útvary této země i dokonce nějaké osady vám budou povědomé z předešlých her. Tím, že tyto dvě hry sdílí stejný svět, budou ještě více rozšiřovat příběh Mount & Blade. Zatímco ve Warbandu byl příběh této série udržován na minimu, a museli jste se spoléhat na nápovědy v dialogu postav, Bannerlord má svoje vlastní vypravování, které přidá hloubku k frakcím ve hře.

Mapa ale není pouze prostředí, je to místo, kde se budou odehrávat bitvy. Je to také část gameplaye. Naším zaměřením je dodávat hráči více informací s mapou samotnou a HUD (uživatelského rozhraní) při cestování. Jako příklad vezmeme ikony. Nyní se na ně stačí podívat, a okamžitě vidíte, co vesnice produkuje. Časem se dynamicky mění, podle toho, jaké budovy jsou ve vesnici. Jak již bylo řečeno, na HUD je nyní více informací (např. morálka vaší skupiny, zásoby, zlato a více). Momentálně se věnujeme předělání HUD, aby obsahovalo ještě více údajů bez odvádění pozornosti od hry.

mapa calradie

Mapa se nám od posledně trochu rozrostla…

Postavy a lokace na mapě tvoří něco čemu říkáme “party”. Všechny party na mapě, ať to jsou páni, banditi, úkryty nebo cokoliv, mají svoji vlastní funkci. Zde máte jednoduché vysvětlení ekonomie ve hře:
-Vesnice produkují určitý typ zboží v závislosti na tom, jaký typ budovy je postaven (ovčí farmy zajišťují ovce, sýr, vlnu, atd.)
-Vesničané vezmou zboží vytvořené v jejich vesnice a jdou ho prodat do blízkého města, opakovaným chozením tam a zpět.
-Suroviny jsou nošeny do měst a buď jsou spotřebovány, nebo přetvořeny do druhotného zboží (vlna -> oblečení, ovce -> maso) skrz dílny.
-Toto zboží je poté vyzvednuto karavanami, aby bylo prodáno jinde za vyšší cenu. Toho se dociluje tak, že karavany zvažují situaci a rozhodují se tak, aby dosáhly nejvyššího výdělku.

Poté co jsou tyto kroky splněny, prosperita osady se zvýší. Je to zajímavé, protože je všechno takto propojeno, a přerušení tohoto cyklu může být velice efektivní proti nepříteli nebo rivalovi. Nájezdy na vesnice nebo zabraňování vesničanům v doručení surovin může mít za následek úpadek měst, díky nedostatku zboží na zpracování a obchod. Také můžete výpomoci banditům v okolí vašeho nepřítele za účelem omezování jejich příjmů. Díky tomu, že všechno je takto propojeno, každá vaše akce bude mít dopad na svět. Využívání této vlastnosti je klíčové. Samozřejmě vaši protivníci se také budou dopouštět nešvarů proti vám samotným.

Topografie mapy není úplně identická s Warbandem, popravdě mapa Bannerlordu je více hornatá. Učinili jsme tak za účelem vytvoření více “choke pointů” (uzavřených prostranství). Bude těžší vyhnout se konfliktu. Obzvláště poté, co se budete pohybovat po úzkých cestách v horách, které mohou být plné banditů, připravených vás přepadnout, nebo nepřátelských patrol. Takticky mapa nabízí mnohem více možností pro obchodní stezky. Mnoho bitev často bývá svedeno právě na těchto cestách za účelem obsazení důležitého bodu pro zajištění karavan a jiných skupin. Jako hráč jste nuceni zvážit vaše přednosti v boji, než se upíšete jedné nebo druhé frakci. Například: pokud jste pěšák, a zaměřujete se na boj zblízka na členitém terénu, možná by jste se měli vyhnout frakci Aseraiů, kteří jsou obratní pouštní válečníci.

Mapa se mění a to ne jenom díky hráči a NPC, ale také plynutím času. Měnící se roční období má vliv na počasí a terén. Důležité je také, že počasí má obrovský vliv na vaše žoldáky, někteří můžou v určitou roční dobu být méně efektivní než jiní . Kavalérie a jednotky na dálku budou horší ve sněhu nebo dešti. Jedna velká změna oproti Warbandu je rychlost plynutí času, roční cyklus byl snížen na 12 týdnů, to přidává význam měnícím se obdobím a také stárnutí charakterů.

 

 

V tomto videu jsme zahrnuli 168 snímků obrazovky, 10 snímků za sekundu, jeden v poledne, každý den a ze stejného úhlu, po dobu 2 roků herního času. Jedna z prvních věcí, které si můžete všimnout je postup sněhu. Je také možno zpozorovat změnu barvy nad osadami. To je způsobeno AI frakcemi, které o tuto krajinu bojují. Možná jste si ale nevšimli (nebo všimli) měnících se stínů.  V zimě se prodlužují. Tento detail je výsledkem simulace, kterou provádíme, aby jsme změnili pozici slunce během zimy.

 

Barvy frakcí, které jsou ukázány v tomto videu, jsou pouze dočasné, ale odpověď na nezodpovězenou otázku je v tomto listu:
Modrá -Sturgie
Zelená – Battanie
Růžová – Severní říše
Oranžová – Západní říše
Červená – Vlandie
Tmavě šedá/Hnědá – Banditi
Hnědá (skoro neviditelná) – Khuzaité

 

A jelikož jsme vám toho ještě z mapy moc neukázali, toto video vám dává možnost trochu nahlédnout pod pokličku toho, co je momentálně nezmíněného. V příštím blogu vám povíme něco více o tom, jak funguje stárnutí u postav a k tomu přihodíme i jiné důsledky rychlého plynutí času. Teď ale děkujeme za přečtení! Pro poslední novinky a aktualizace nezapomeňte likenout oficiální anglický Facebook a Twitter.

2 komentáře

  • Serie9 napsal:

    Paráda, už se nemůžu téhle hry dočkat! Pak ještě počkat na CZ překlad a možná se i dočkám 🙂

  • Damnedy napsal:

    Milujem túto stránku 😛 Jednak že su tu častejšie blogy ako na inych stránkach a aj koli tomu ze je to jedina stranka ktoru mi v robote na PC otvory( ostatne mame blokovane) 😀 :D: D
    A neuskodi obcas si precitat nieco starsie len v inom kabatiku…Ohladom tej CZ by to bolo skvele,len si osobne myslim ze to skor bude prekladat nejaky fanusik ako original TW.
    Kazdopadne cas sa krati E3 2017 sa blíži a ja sa uz nwm dockat co si pre nas TW pripravy

Napsat komentář