Nové interview pro PC Gamer + informace o vydání hry!

V dnešním příspěvku Vám, mým milým čtenářům, přináším překlad rozhovoru pro prestižní anglický herní magazín PC Gamer. Dozvíte se v něm něco víc o tom, jak se vlastně hra hraje, a na čem momentálně vývojáři pracují. Redaktorovi časopisu totiž byla poskytnuta hodinová ukázka hraní, komentovaná naším známým PR manažerem společnosti Frankem Eliottem. Dalším pracovníkem vydavatelství TaleWorlds, konkrétně jeho generálním ředitelem Alim Erkinem bylo nakousnuto i vydání hry. A veřte mi, že se již kvapem blíží!! Na nic tedy nečekejte, a podívejte se sami. Přeji příjemné čtení.

 

Pozn. redaktora – předem bych chtěl poděkovat PC Gameru, a uživatelům redditu pod nicky Nani_The_Great a sniper24, bez nichž by tento článek nemohl vzniknout

 

 

Mount and Blade je nepravděpodobný příběh úspěchu, který se děje pouze na PC. Je to místy neotesaný, divný a graficky ne zvlášť hezký titul, nicméně to byl a stále je triumf žánru her s otevřeným světem. Mísí se v něm taktické souboje, prvky RPG a strategické simulace, to vše ve světě plném možností. V Mount & Blade: Warband, datadisku z roku 2010 a také dosud nejlepší hře v sérii, mají hráči volnou ruku k prozkoumávání masivního, politicky zajímavého středověkého království.

 

A nyní, po letech čekání, je na cestě jeho pokračování. Fanouškovská základna se vydání Mount & Blade II: Bannerlord dožadovala od chvíle, kdy byl v roce 2012 oznámen. Je to jedna z mých nejočekávanějších her tohoto roku. A nemohu se dočkat toho, až zjistím, jak hra od první ukázky v loňském roce (v rámci akce PC Gamer Weekender) pokročila.

TaleWorlds opět nezklamali, a já tak mohu sledovat, jak komunitní manažer Frank Elliott hraje hodinovou ukázku nové kampaně.

Za tímto účelem byl vytvořen nový charakter, Yasmin. Je zplozena do Jižní říše – kdysi mocného impéria, které je nyní na pokraji kolapsu. Bannerlord se odehrává 200 let před událostmi Warbandu a líčí začátky některých z velkých mocností tohoto světa. I přes fiktivní jména národů to není země fantazie. Zbraně, brnění a architektura jsou navrženy podobně jako jejich historické ekvivalenty mezi roky 600 a 1100 našeho letopočtu.

Vytváření postavy je tentokrát přeskočeno. TaleWorlds nám již dříve ukázali různé možnosti úprav postavy, ale nejsou zatím připraveni ukázat plný rozsah přizpůsobení. Netřeba říkat, že by měla existovat spousta možností, včetně zcela nových, které jsou součástí systému progresu hry. Systém dovedností v Bannerlordu je založen na tom, co jsme měli ve Warbandu,”říká CEO Armagan Yavuz,”ale je výrazně lepší a v mnoha ohledech mnohem hlubší a zábavnější. Máme vlastnosti, schopnosti a specializace, které spolu pracují zajímavým a jedinečným způsobem. Každá schopnost má svůj vlastní druh kategorie XP a je zlepšována samostatně. Například můžete zlepšit dovednost stopování tím, že najdete starší a méně zřetelné stopy.”

Přesouváme se do nedalekého města Syronaea, kde Yasmin hledá práci. Stejně jako ve Warbandu lze osady procházet pěšky, anebo přes menu. Můžete svobodně prozkoumávat každé město, obec a hrad, nebo pokud jste ve spěchu, můžete zvolit okamžitý přístup ke klíčovým službám. Novinka pro Bannerlord – důležité NPC lze přímo navštívit prostřednictvím hlavní nabídky. Hra vás poté teleportuje na jejich pozici, kde můžete ihned vyzvednout další quest.

Osady jsou také místem, kde lze rozšířit svou armádu. To je důležitou součástí Mount & Blade. Můžete cestovat sami, ale budete vydáni na milost a nemilost banditům a nepřátelským frakcím. Je lepší mít alespoň malou skupina vojáků.

Ve Warbandu mohl hráč navštívit vesnice a pokusit se pro svou věc získat dobrovolníky. V Bannelordu jsou jednotky najímány skrze důležitá NPC. Čím lepší je tvůj vztah s touto osobou, tím více vojáků za vaše zlato dostanete. Samozřejmě že každé důležitější NPC má jiné zájmy a příslušnost, a spolupráce s jedním může vést k rozporu s druhým. Bannerlord není jen o budování spojenectví s lidmi, které potkáte. Ve většině situací si budete vybírat stranu, k níž se připojíte, a to bude mít dopady na konkrétní osoby i celou populaci.

 

SPOJENCI A ULIČKY (původně Allies and alleys – aneb ztraceno v překladu)

Jako nový charakter bez jakéhokoli věhlasu je Yasmin schopna získat pouze jednoho vojáka za každých 100 zlatých, které zaplatí. I přesto najme pár vojáků a přijímá quest od Suteria Sutlera, místního obchodníka. Ten má problém s místním gangem pašeráků, kteří obsadili uličku, která by se jinak dala použít pro jeho stánky. Yasmin je pověřena jejím „vyklizením“. Tento úkol navazuje na to, co Yavuz popisuje jako snahu vytvořit města mnohem zajímavějšími. A to konkrétně přidáním “možností dostat se do potíží”. Města a obce mají zadní uličky a další oblasti zájmu, která jsou někdy místy konfliktu. Jejich vlastník se může měnit v závislosti na vašich akcích – a dokonce je můžete převzít vy sami.

Yasminini noví vojáci nemohou vstoupit do osady, a tak jí nemůžou ani pomoci vyčistit ulice. Místo toho tedy Yasmin míří do nedaleké hospody najít žoldáky k pronajmutí. Ti jsou, stejně jako u Warbandu, společníci se jmény, s příběhem a zvláštními rysy. Yasmin si vybere Garitopse Zlatého, zavalitého jezdce, a Uria „Býka“, rovněž zavalitého šermíře. Méně než deset minut hraní, a ona už má svůj typ.

Společníci jsou mnohem dražší než vojáci, ale stojí za to, pokud jsou efektivně využití. Zde jim Yasmin přikázala sledovat ji na ulici jako záloha. Zatímco se blíží, pašeráci se staví do cesty. Probíhají obvyklé silácké řeči mezi oběma stranami, které se chystají na boj, ale pašeráci prozradí, že se přátelí se Strážci Přísahy – místním syndikátem. Teď má Yasmin možnost změnit stranu – zradit Suteria a obchodníky. “Snažíme se, aby všechny úkoly měly několik způsobů řešení,” říká mi Yavuz.

Díky povaze hry, která dává hráči velkou volnost, jsou questy v Mount & Blade procedurálně generované pomocí několika šablon. Mohou mít velký vliv na celkový příběh kampaně, ale žádný jednotlivý quest jsem nikdy nevnímal jako přesvědčivý příběh sám o sobě. Nejen že se Bannerlord snaží zvýšit složitost těchto scénářů, ale jejich generování je nyní založeno na tom, co se v herním světě děje. To znamená, že dostanete pouze snaze dopadnout bandity, osada má problém bandity.

Všechno je více propojené. To je důležité, protože simulace vytváří příběh. Ten se mění v závislosti na vašich činech.  Hra bude obsahovat i tradiční příběh, ale ten je z větší části dobrovolný a navržený jen pro to, aby nové hráče seznámil se světem Bannerlordu a jeho systémy.

 

Mapa světa Bannerlordu – stará, dobrá Calradie jak ji ještě neznáme!

 

ZKÁZA PAŠERÁKŮ

Yasmin zůstává věrná, a útočí na bandity. Stejně jako ve Warbandu je šerm v Bannerlordu založen na soustavě výpadů a bloků. Není to složitý systém, ale vyžaduje jistou finesu. Statistiky vaší postavy mají jistý efekt, stejně jako zbraně a brnění, ale nejdůležitější jsou vaše vlastní schopnosti. Bez ohledu na vaše zkušenosti nebo vybavení máte větší šanci na přežití, pokud se umíte vyhnout zásahu.

Pašeráci jsou poraženi, a Yasmin předává kontrolu nad uličkou Suteriovi. Nejen že dostává odměnu a možnost ponechat si (a pak prodat) kořist, ale zvýšení reputace znamená, že Suterios bude nyní nabízet za oněch 100 zlatých více vojáků – zdvojnásobí základní sazbu. Velice brzy vede Yasmin malou armádu.

Poznat důležité NPC neznamená jen získat náborový bonus. Později ve hře vám vaši přátelé budou nabízet více služeb. “Například,” říká Yavuz, “je-li potřeba někoho unést, bude to mnohem snazší, pokud máte ve městě nějaké přátelské NPC. Otvírají se tím příležitosti dělat ve městech neplechu.” Forma služby je založena na typu NPC, se kterým se spřátelíte. “Kupec vám poskytne výhodu při obchodování. Vůdce gangu vám může poskytnout výhody při “speciálních operacích”,”říká Yavuz.

Před odchodem z města se Yasmin zapojí do místního turnaje. Arény pro turnaje byly i ve Warbandu, ale zde jsou upraveny tak, aby každá strana měla identické vybavení. V prvním kole jsou Yasmin, Urios a dva další bojovníci postaveni proti týmu, který zahrnuje i Garitopse Zlatého. Yasmin vítězí (za pomoci Uria) a postupuje do finálního kola, kde se spolu utkají tváří v tvář. Yasmin z tohoto souboje vychází jako vítěz a odměnou za snahu jí je draze vypadající brnění.

Turnaje jsou jen malou částí větší hry, stejně jako ve Warbandu, ale jsou důležité pro upevnění pocitu z fantasy světa Calradie. Pro mě je Mount & Blade středobodem mezi Skyrimem a Crusader Kings II. První se odráží ve vaší svobodě a možnosti vybrat si jakoukoli roli, od ctihodného lorda po zlotřilého banditu. Žádný lineární průběh podle předem daného scénáře. Příběh Mount & Blade se utváří, zatímco vy hrajete – takový kompromis mezi vašimi činy a AI. V záběru hry to vypadá velkolepě, ale stále vám to umožňuje zaměřit se na své osobní úspěchy a akce.

Vítězství už dosáhli, a tak Yasmin spolu s její armádou opouští město. Je to právě zde, na mapě světa, kde se sandbox setkává se simulací. Na mapě můžete vidět obchodníky, rytíře a bandity, všechny z nich zabrané do dokončení jejich úkolu. Jedna taková skupina – tlupa lesních banditů – zkříží cestu Yasmin, která se snaží dostat na nedaleký hrad. To spustí scénu s dialogem, v němž má hráč na vybranou –  bojovat, vzdát se nebo vyjednávat. Banditi jsou tvrďáci, a obě strany jsou naprosto vyrovnané. Yasmin ale není typ člověka, který by utekl z boje, a tak vyráží do bitvy.

Svou postavu po celou dobu hraní přímo ovládáte. Je jedno zda bojujete s hrstkou pašeráků, nebo vedete armádu proti gangu banditů. Rozdílem při boji venku je ale schopnost velet svým vojákům. Je to jednoduchý systém. Umožňuje vám vydávat základní rozkazy a umístit značky pro pozice vojáků. Není to ale série Total War – AI je mnohem více autonomní – ale je zde stále možné vyslat kavalérii na křídlo nepřítele, či přesunout lukostřelce na výhodnější pozici.

 

KRÁL HORY

Ve Warbandu může být armádám zaveleno k útoku nebo obraně určitého místa. To má zásadní vliv na chování AI nepřátel. Bránící armáda nebude nutně útočit na vaší pozici, a může se místo toho přesunout do výhodnější polohy. Ale nebude vždy tento případ, i bránící se armáda vás bude honit, pokud si myslí, že mají šanci vás rychle porazit. TaleWorlds se ještě nedohodli na limitu pro počtu jednotek v bitvě. Je sice možné mít stovky vojáků na každé straně, ale příliš velké množství zapříčiní potíže s výkonem. Tato bitva se skládá z pouhých 18 vojáků, a proto není potřeba nějaké pokročilé taktiky. Banditi jsou s lehkostí zlikvidováni.

Bojiště je vypleněno a vězni jsou zatčeni. Kořist a vězně můžete vyměnit za peníze na nákup nového vybavení a jídla pro armádu. Kromě toho dosáhli někteří z Yasmininých vojáků nové úrovně. Mít velkou armádu je jedna věc, ale základní rekruti nejsou zrovna silní bojovníci. Proto je zde výhodou mít přátele mezi místními. Některé NPC mohou najmout více zkušených dobrovolníků s různými specializacemi. Plnění misí pro správné lidi může vést k různorodější a efektivnější armádě.

Nakonec se Yasmin se setkává s Sanionem, pánem klanu Mestricarosů. Dostane za úkol vycvičit malou skupinu jeho vojáků. Vede je do malých šarvátek, aby získali zkušenosti. Takovéto mise mohou být lukrativnější než ty prováděné pro obchodníka, ale mají větší vliv na simulaci. Nebezpečím je třeba rozzlobení nepřátelského lorda, což může vést ke smrtící konfrontaci. S posíleným doprovodem vystopuje Yasmin další bandity, aby mohla otestovat své vypůjčené rekruty. Několik bitev později, a vojáci získali potřebné zkušenosti – i když dva z nich přitom byli zabiti. Výsledek questu závisí na tom, kolik vojáků přežije. Malý počet obětí by měl lorda potěšit. Ale příliš mnoho úmrtí může ohrozit váš vztah.

Yasmin se vrací do Sanionova hradu, ale on tam není. Lordi jsou vždy na cestách, vedou své armády na kampaně přes svá území. Skrze menu hry je možné zjistit poslední známou polohu lorda, nebo také můžete promluvit s NPC v jejich zámku, ale někdy prostě musíte vyjet ven a pokusit se je vystopovat. Během toho, co Yasmin prozkoumáva kopce Sanionova území, se setká se s mužem jménem Ilatar. Přichází prý v míru, a ptá se, s kým to mluví. Yasmin pravdivě odpovídá, a Ilatar odhalí, že je z klanu Khuzaitů. Když spustíte kampaň Bannerlordu, jedna ze světových mocností k vám bude otevřeně nepřátelská. Khuzaité – národ zdatných lučištníků na koni, jsou pro Yasmin nepřátelé. Ilatar se připravuje na útok. Yasmin je v menšině; on velí 66 mužům a ona jich má pouhých 18. Bitva je rychlá a Yasmin je zajata.

 

SESEDLÁNO

Tak, a takhle to v Mount & Blade chodí. Simulace neustále probíhá a je lhostejná ke vaším činy. Proč byl Ilatar v Jižních Královstvích není důležité – ale vedlo to k náhodnému setkání, která zanechalo Yasmin uvězněnou a její armáda zničenou. Může být frustrující tak brzy narazit na silného soupeře, ale dává to světu pocit nepředvídatelnosti a nebezpečí. Žádné dvě hry jsou stejné a Bannerlord toto chce ještě více prohloubit.

Tohle je místo, kde ukázka končí. Ale i kdyby nekončila, Yasminina cesta by stále nebyla u konce. Vězni jsou eventuálně ze zajetí osvobozeni, a i v případě, že jste zbaven svých vojáků a zdrojů, vztahy, které budujete, zůstávají nedotčeny.

Z toho co jsem viděl, je zřejmé, že Bannerlord není pro sérii Mount & Blade revolucí. Je to významný posun v rámci série, který se zaměřil především na úpravy a vylepšení. “Přepracovali jsme téměř všechny aspekty hry,” říká Yavuz. “Existuje mnoho dalších nových funkcí, které jsme zatím nemohli ukázat, například politické a diplomatické systémy, lepší správu města, nový a zdokonalený vývoj charakterů, a systém craftingu, abychom jmenovali alespoň některé.” Přidejte k tomu multiplayerová vylepšení a lepší podporu módů, a je to významné přepracování známého prostředí.

To vysvětluje, proč je Bannerlord tak dlouho ve vývoji. “Snažíme se, aby hra byla co nejlepší,” říká Ali Erkin, generální ředitel TaleWorlds, ” a to bohužel v určitých případech znamená návrat ke kreslicímu prknu, přehodnocení některých funkcí, nebo přepisování kousku kódu, který se nechová tak jak by měl.” Erkin pro příklad odhaluje, že systém vývoje charakter byl přepracován třikrát, a to zcela od nuly. “Když je vše hotovo, a vidíme, že systém pracuje velmi dobře, máme pocit, že to za ten čas a úsilí stálo,” pokračuje Erkin. “Když už jsme minuli náš cíl, tedy rok 2016, jsme přesvědčeni, že budeme schopni hru v nějaké formě vydat v letošním roce.”

A já také doufám. Mount & Blade II: Bannerlord nebude pravděpodobně nejhezčí hra vydaná v tomto roce, ale když vše dobře dopadne, bude to hluboká, pestrá sandboxová hra, která přivítá nové hráče a uspokojí stávající fanoušky. TaleWorlds vytvořili kultovní hru, a zdá se, že ji téměř ve všech směrech vylepší. Pokud se tento dlouhý čas ve vývoji vyplatí, Bannerlord by klidně mohl být jedním z nejlepších RPG tohoto roku.

 

 

Fotky rozhovoru přímo v časopisu, poděkování uživateli  sniper24:

Bannerlord in a PCGamer magazine

FRAKCE

  • Calradijská říše – Kdysi dominantní říše, nyní v úpadku zmítaná v třícestné občanské válce.

Specializuje se na: Pancéřované katafrakty a zdatné lukostřelce.

  • Aserai – pouštní lidé, kteří hospodaří v oázách, u pramenů a na březích velkého jižního jezera.

Specializují se na: Rychle se pohybující střední kavalerii s oštěpy.

  • Vlandians – nejlepší frakce.

Specializuje se na: Oh, nechceme, aby se zbytek z vás cítil méněcenně.

  • Battanians – obyvatelé severozápadní Calradie, po imperiální expanzi se skrývají v horách.

Specializují se na: lesní válčení a využívání luků.

  • Sturgians – Domorodci severních lesů. Obchodníci a dobrodruzi z dalekého severu.

Specializují se na: Pěší bojovníky ve formacích se štítovou zdí.

  • Khuzaits – přitáhli z východních stepí a ovládli skupinu městských států na hranicích.

Specializují se na: Smrtící, rychle se pohybující lukostřelci na koních.

 

 

9 komentářů

  • Damnedy napsal:

    Už nech to vydaju lebo cim viac to predlzuju tym viac ma to uz nebavi cakat.Mali zbozne priaie koniec roku 2016,teraz ked sa prihlasili na E3 2017 co je 14-16 Jun to vidim az na 3-4Q tohto roku,a uprimne cakat do novembra/decambra na hru ma uz vazne nabvi.Nie ze by som nemal dost polotovarou s dielne Ubisoftu za tento rok (For Honor , Ghost Recon Wildlands …) a pdobne sra*ky.Ja viem tze hru chcu mat co najdokonalejsiu a aj viem ze ked hra vyde bude to podla mojho nazoru hra roku a na par rokou nevydem s izby….ale mnotak ani Alfa,Beta alebo Demo nic po pol roku videa s obliehanie 15 obrazkov..Ako co to je!!!
    WTF – sory za nadavky aj moj mierne nahnevany sposob pisania ale istotne to uz aj vas stve…

    A posledna otazka alebo skor anketa….Vyde to podla vas aj na PS4 a XBox One??Myslite ze im to tak dlho trva aby to dobre optimalizovali na konzoly???Lebo uz minuly rok v lete maly produkt ktory kebyze zlepia a daju dokopy aspon na testovanie bolo by to mega ale po roku uz stracam nervy

    • Redakce napsal:

      Chápu tvojí frustraci, ale myslím si že tentokrát už to fakt vyjde – když to říká generální ředitel..
      Ale sázím na druhou polovinu, nebo konec tohohle roku.

      Co se týče druhé otázky – už několikrát jsem slyšel a četl, že jejich prioritou je PC (hurá).
      Nicméně se zdá, že na konzolích se hra taky prodává celkem dobře. Tudíž je tu velká možnost, že se i Bannerlord dočká portu na XB/PS

      • Damnedy napsal:

        https://www.taleworlds.com/en/Games/Bannerlord/Blog/17

        PLS vedel by si to prelozit a spravit s toho clanok???

        • Redakce napsal:

          Ano, plánuju to přeložit, jen jsem se k tomu ještě nedostal. Není tam tolik zásadních informací, chtěl jsem to přeložit postupně. Myslím, že jsem skončil někdy u sedmého blogu. Mám tedy nejdřív udělat ten nový, či se k tomu propracuju postupně?

          • Damnedy napsal:

            Nie kludne to spoj dohromady a pokracuj podla svojeho plánu,ajtak v tom clanku nieje nic co nevieme.Len ma hnevá že sú novinky ale nikde otom niesu ziadne zmienky,ajked tie novinky su take o ničom,len proste aby sa nepovedalo ze sa nic nerobí.To že NPC budu špeciálne, budu mat vlastnu AI,treba snimi mat dobre vzťahy a ze nepriateľ ma podobne podmienky ak hráč….atd sa vie už dávno ;-( ;-( ach nech uz to vydajú.Inak ako stále Admin super stránka a super práca

  • Trebor napsal:

    Já se už také těším,hrál jsem všechny díly i s dlc kromě Viking conquest.A vůbec mi nevadí čekání,když se to odrazí v kvalitě i rád počkám.Ale musíme věřit.Jinak výborná stránka.

  • Yo Daddy napsal:

    Admine GJ

Napsat komentář